رشته معماری و لیست تمام دروس ارائه شده معماری

? لیست تمام دروس ارائه شده رشته معماری | بخش دانشگاهی PDF :

? ۱- دروس رشته معماری

? ۲- آشنایی با رشته معماری



قیمت : ۱۱.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


معماری، هنر و تکنیک طراحی و ساخت، که از مهارت های مرتبط با ساخت متمایز می شود. عمل معماری برای برآوردن الزامات عملی و بیانی به کار گرفته می شود و بنابراین هم در خدمت اهداف مفید و هم زیبایی شناختی است.

اگرچه ممکن است این دو انتها از هم متمایز شوند، اما نمی توان آنها را از هم جدا کرد و وزن نسبی داده شده به هر یک می تواند بسیار متفاوت باشد.

از آنجایی که هر جامعه ـ ساکن یا عشایری ـ رابطه فضایی با جهان طبیعی و سایر جوامع دارد، ساختارهایی که تولید می‌کنند، چیزهای زیادی را در مورد محیط (از جمله آب و هوا و آب و هوا)، تاریخ، مراسم، و حساسیت هنری و همچنین جنبه‌های بسیاری نشان می‌دهند. از زندگی روزمره


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش دانشگاهی

ویژگی هایی که یک اثر معماری را از سایر سازه های ساخته شده متمایز می کند: (۱) مناسب بودن اثر برای استفاده توسط انسان به طور کلی و سازگاری آن با فعالیت های خاص انسانی، (۲) پایداری و ماندگاری ساخت اثر، و (۳) انتقال تجربه و ایده ها از طریق شکل آن. همه این شرایط باید در معماری رعایت شود.

دومی ثابت است، در حالی که اولی و سومی با توجه به کارکرد اجتماعی ساختمان ها از نظر اهمیت نسبی متفاوت هستند. اگر عملکرد عمدتاً سودمند باشد، مانند یک کارخانه، ارتباط از اهمیت کمتری برخوردار است.

اگر عملکرد عمدتاً بیانگر باشد، مانند یک مقبره یادبود، سودمندی یک نگرانی جزئی است. در برخی از ساختمان‌ها، مانند کلیساها و تالارهای شهر، وسایل برقی و ارتباطی ممکن است از اهمیت یکسانی برخوردار باشند.

لینک مفید : طرح درس سلامت پرستاری

مقاله حاضر عمدتاً به اشکال، عناصر، روش ها و نظریه معماری می پردازد. برای تاریخچه معماری در دوران باستان، به بخش‌های یونان و روم باستان در معماری غربی مراجعه کنید.

و همچنین هنر و معماری آناتولی. هنر و معماری عرب؛ هنر و معماری مصر؛ هنر و معماری ایرانی هنر و معماری بین النهرین؛ و هنر و معماری سوریه-فلسطینی. برای بررسی‌های تاریخی و منطقه‌ای بعدی معماری، به معماری آفریقا مراجعه کنید.

لینک مفید : لیست تمام دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در دنیا

معماری چینی؛ معماری ژاپنی؛ معماری کره ای؛ هنر و معماری اقیانوسی؛ معماری غربی; هنرهای آسیای مرکزی؛ هنرهای اسلامی; هنرهای جنوب آسیا؛ و هنرهای آسیای جنوب شرقی برای بحث در مورد جایگاه معماری و نظریه معماری در قلمرو هنرها به زیبایی شناسی مراجعه کنید.

برای اشکال مرتبط بیان هنری، به شهر مراجعه کنید. طراحی داخلی؛ و برنامه ریزی شهری

انواع معماری نه توسط معماران بلکه توسط جامعه بنا به نیاز نهادهای مختلف آن ایجاد می شود. جامعه اهداف را تعیین می کند و کار یافتن وسایل دستیابی به آنها را به معمار محول می کند.

لینک مفید : جزوه درس موافقتنامه های گمرکی درس موافقتنامه

این بخش از مقاله به گونه‌شناسی معماری، نقش جامعه در تعیین انواع معماری و برنامه‌ریزی – نقش معمار در تطبیق طرح‌ها با کاربری‌های خاص و نیازهای فیزیکی عمومی انسان‌ها می‌پردازد.


انواع معماری

معماری فقط برای برآوردن مشخصات یک فرد یا گروه ایجاد می شود. قانون اقتصادی معماران را از تقلید از هنرمندان دیگر در تولید آثاری که تقاضا برای آنها وجود ندارد یا فقط بالقوه است، باز می دارد.

بنابراین انواع معماری به شکل‌بندی‌های اجتماعی بستگی دارد و ممکن است بر اساس نقش حامی در جامعه طبقه‌بندی شود.

لینک مفید : جزوه معادلات دیفرانسیل به زبان ساده دیفرانسیل

انواعی که در اینجا مورد بحث قرار خواهند گرفت – خانگی، مذهبی، دولتی، تفریحی، رفاهی و آموزشی، و تجاری و صنعتی – ساده ترین طبقه بندی را نشان می دهند. یک گونه شناسی علمی معماری نیاز به تحلیل دقیق تری دارد.


معماری داخلی

معماری داخلی برای واحد اجتماعی تولید می شود: فرد، خانواده یا طایفه و افراد وابسته به آنها، انسان و حیوان. سرپناه و امنیت برای کارکردهای فیزیکی اساسی زندگی و در مواقعی نیز برای فعالیت های تجاری، صنعتی یا کشاورزی که به جای جامعه درگیر خانواده است، فراهم می کند.

الزامات اساسی معماری داخلی ساده است: مکانی برای خواب، تهیه غذا، غذا خوردن و شاید کار. مکانی که مقداری نور داشته باشد و از آب و هوا در امان باشد.

لینک مفید : پروپوزال چیست ؟

یک اتاق یک نفره با دیوارها و سقف مستحکم، یک در، یک پنجره و یک آتشدان از ملزومات آن است. همه چیزهای دیگر را می توان لوکس در نظر گرفت.


معماری “بومی”

امروزه در بسیاری از نقاط جهان، حتی در جایی که موسسات در روند تغییر مستمر بوده اند، انواع مسکن با منشاء باستانی یا ماقبل تاریخ در حال استفاده است.

به عنوان مثال، در ایالات متحده صنعتی، انبارها بر اساس طرحی که در هزاره اول پیش از میلاد در اروپا به کار گرفته شده بود ساخته می‌شوند. نیروهایی که تحولی پویا از سبک معماری در ساختمان های مشترک ایجاد می کنند، معمولاً در خانه و مزرعه غیرفعال هستند.

لینک مفید : آموزش پایان نامه نویسی ارشد

زندگی مردم عادی ممکن است با اساسی ترین تغییرات در نهادهای آنها تغییر نکند. مردم می‌توانند پی در پی افراد برده، رعایای سلطنت، و شهروندان رای‌دهنده باشند بدون اینکه ابزار یا تمایلی برای تغییر آداب، تکنیک‌ها یا محیط اطراف خود داشته باشند.

فشار اقتصادی عامل اصلی است که باعث می‌شود افراد متوسط ​​خواسته‌های خود را به سطحی بسیار پایین‌تر از سطحی که فناوری زمانشان قادر به حفظ آن است محدود کند.

اغلب آنها ساختارهای جدیدی را با تکنیک های قدیمی می سازند زیرا آزمایش و نوآوری از تکرار هزینه بیشتری دارد.

لینک مفید : منابع دکتری وزارت بهداشت

اما در فرهنگ‌های ثروتمند، مجوزهای اقتصادی و آداب و رسوم، معماری را تشویق می‌کند تا امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، روشنایی، گرمایش و همچنین مناطق مجزا برای عملکردهای متمایز را فراهم کند و اینها ممکن است به عنوان یک ضرورت تلقی شوند.

همین علل تمایل به جایگزینی محافظه کاری خانه با آرمان های معماری نهادی و تأکید بر کارکرد بیانی و همچنین سودمندی دارند.


معماری “قدرت”.

با افزایش ثروت و کارکردهای بیانی، نوع خاصی از ساختمان های خانگی قابل تشخیص است که می توان آن را معماری قدرت نامید.

تقریباً در هر تمدنی، الگوی جامعه به تعدادی از اعضای خود این قدرت را می دهد که از منابع جامعه در ساخت خانه ها، کاخ ها، ویلاها، باغ ها و مکان های تفریحی خود استفاده کنند.

لینک مفید : جزوه درس موافقتنامه های گمرکی درس موافقتنامه

این معدود، که مزیت‌هایشان معمولاً از تمایزات اقتصادی، مذهبی یا طبقاتی ناشی می‌شود، می‌توانند از تنوع بی‌نهایتی از فعالیت‌های داخلی مرتبط با آداب و رسوم موقعیت خود لذت ببرند.

اینها می توانند حتی کارکردهای جمعی را شامل شوند: کاخ امپراتورهای فلاویان در روم باستان فعالیت های دولت و سیستم قضایی را در بر می گرفت. کاخ ورسای، یک شهر کامل به خودی خود، مایحتاج و تجملات زندگی را برای چندین هزار نفر از همه طبقات فراهم می کرد و مرکز حکومت امپراتوری لویی چهاردهم بود.

معماری قدرت ممکن است کارکرد بیانی پیچیده ای نیز داشته باشد، زیرا نمادسازی قدرت با ظرافت یا نمایش یک مسئولیت یا یک ضرورت (و اغلب تقصیر) قدرتمندان است.

لینک مفید : منبع مفید آزمون SAT و آشنایی با آزمون SAT

از آنجایی که این کارکرد معمولاً نه آنقدر برای خوشحال کردن حامیان به دنبال نشان دادن موقعیت اجتماعی آنها به دیگران است، معماری قدرت هم به صورت اشتراکی و هم خانگی تبدیل می شود.

در دموکراسی هایی مانند یونان باستان و در دنیای مدرن غربی، این نمایش قدرت ممکن است محتاطانه تر باشد، اما هنوز قابل تشخیص است.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : architecture

‫۱۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *