خلاصه جزوه ماشین های الکتریکی ۲ و دانلود جزوه

خلاصه جزوه ماشین های الکتریکی ۲ و دانلود جزوه | بخش دانشگاهی | PDF شامل : ۱- ماشین های الکتریکی چگونه کار می کنند ؟ ۲- دسته بندی کامل انواع ماشین های الکترونیکی ۳- آموزش ماشین های الکتریکی ۲ ۴- کاربرد ماشین های الکتریکی و…



قیمت : ۱۱.۵۰۰ تومان 🌟 سفارش / دریافت سریع 🌟


ماشین های الکتریکی شامل موتورها و ژنراتورها هستند. موتورها انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی برای حرکت اتوبوس هیبریدی-الکتریکی تبدیل می کنند.

بسته به طرح یا معماری، موتورها می توانند نیروی کشش جزئی یا کل را تامین کنند. ژنراتورها با بازیابی انرژی جنبشی یا پتانسیل در هنگام ترمز و کاهش سرعت، انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند.

در صورت لزوم، ژنراتورها همچنین می توانند توسط مبدل سوخت (ICE) هدایت شوند.

موتورهای الکتریکی به دو دسته جریان مستقیم (DC) و جریان متناوب (AC) تقسیم می شوند. موتورهای جریان مستقیم نشان دهنده فناوری بالغ هستند و کار با آنها نسبتاً آسان است.

موتورهای جریان مستقیم بیشتر در طراحی‌های اولیه اتوبوس هیبریدی-الکتریکی استفاده می‌شدند، اما فناوری DC از نظر اندازه، وزن و نگهداری از محدودیت‌هایی رنج می‌برد.

موتورها و ژنراتورهای جریان متناوب عمدتاً در طراحی های امروزی استفاده می شوند و هر دو نوع آهنربا دائمی و القایی را شامل می شوند.

پردازنده‌های دیجیتال سریع می‌توانند پیچیدگی کنترل موتورها و ژنراتورهای AC با سرعت متغیر را در اتوبوس‌های هیبریدی-الکتریکی کنترل کنند.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش دانشگاهی


خلاصه جزوه ماشین های الکتریکی ۲

یکی از مزایای عمده موتور الکتریکی توانایی آن در سرعت کم است (یعنی موتور می تواند گشتاور کامل را در سرعت چرخش صفر و کم ارائه دهد) همانطور که در شکل ۳ نشان داده شده است.

خلاصه جزوه ماشین های الکتریکی : علاوه بر این، یک موتور الکتریکی می تواند قدرت آنی بسیار بالایی را تامین کند. برای یک دوره کوتاه، مشروط به محدودیت های حرارتی. قدرت لحظه ای می تواند دو تا سه برابر قدرت پایدار نامی موتور باشد.

این می تواند به طور قابل توجهی عملکرد شتاب خودرو را بهبود بخشد، و برای عملیات گذرا در خدمات درآمدی که در آن بارهای پایدار غیر معمول هستند، مناسب است.

خلاصه جزوه ماشین های الکتریکی : جدول ۲ ویژگی های چهار نوع ماشین الکتریکی مناسب برای پیشرانه خودروهای هیبریدی-الکتریکی را نشان می دهد.


ماشین های الکتریکی

ماشین های الکتریکی باید استانداردهای تعیین شده توسط سازمان های حرفه ای مناسب را رعایت کنند.

خلاصه جزوه ماشین های الکتریکی : در ایالات متحده، اینها انجمن ملی تولیدکنندگان برق (NEMA) یا مؤسسه مهندسین برق و الکترونیک (IEEE) و در صورت وجود، توسط مؤسسه استانداردهای ملی آمریکا (ANSI) هستند. پلاک ها باید مطابق با کد ملی برق باشند.

لینک مفید : رشته معماری و لیست تمام دروس ارائه شده معماری

به ویژه، موتورهای الکتریکی که در ایالات متحده به بازار عرضه می شوند، باید با انتشار استانداردهای ANSI/NEMA شماره MG1-1978 و تجدید نظرهای جزئی جدیدتر مطابقت داشته باشند. استانداردهای مشابهی در کشورهای دیگر حاکم است.

خلاصه جزوه ماشین های الکتریکی : استانداردها رتبه بندی قدرت و سرعت، ولتاژ و فرکانس را مشخص می کنند. ماشین‌های دوار بر اساس اندازه به‌عنوان اسب بخار کسری، انتگرال-اسب بخار (تا ۵۰۰ اسب بخار در ۳۶۰۰ دور در دقیقه برای جریان متناوب و ۱.۲۵ اسب‌بخار در دور در دقیقه برای dc) و ماشین‌های بزرگ طبقه‌بندی می‌شوند.

لینک مفید : آموزش پایان نامه نویسی ارشد اصول پایان نامه

استانداردهای NEMA قدرت های زیر را مشخص می کنند: ۱، ۱.۲۵، ۱.۵، ۲، ۲.۵، ۳، ۴، ۵، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲.۵، ۱۶، ۲۰، ۲۵، ۳۰، و ۴۰ mhp و ۱ اسب بخار برای کسری- اسب بخار موتورهای ac، و ۰.۵، ۰.۷۵، ۱، ۱.۵، ۲، ۳، ۵، ۷.۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵، ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰، ۷۵، ۱۰۰، ۱۲۵، ۱۵۰، ۲۰۰، ، ۳۵۰، ۴۰۰، ۴۵۰ و ۵۰۰ اسب بخار برای موتورهای ac با قدرت یکپارچه. مشاهده می شود که در هر کلاس نسبت بین دو توان همسایه با افزایش اندازه کاهش می یابد.

خلاصه جزوه ماشین های الکتریکی : این روند با ماشین‌های بزرگ ادامه می‌یابد که شامل ۶۰ رتبه با نسبت‌های متفاوت از ۱.۲۵ در سطح ۱۰۰ اسب بخار تا ۰.۹ در سطح ۱۰۰۰۰۰ اسب بخار است.

سرعت سنکرون توسط تعداد جفت‌های قطب، p تعیین می‌شود، که معمولاً در موتورهای کسری اسب بخار به ۴، در موتورهای انتگرال اسب بخاری به ۷، در موتورهای بزرگ به ۱۶ و در ژنراتورهای سنکرون قطب برجسته به ۲۶ می‌رسد.

لینک مفید : جزوه درس مدیریت تولید و آشنایی با درس مدیریت

ولتاژهای استاندارد به شرح زیر است: برای موتورهای جهانی و تک فاز، ۱۱۵ و ۲۳۰ ولت در ۶۰ هرتز و ۱۱۰ و ۲۲۰ ولت در ۵۰ هرتز. برای موتورهای سه فاز، ۱۱۵، ۲۰۰، ۲۳۰، ۴۶۰، ۵۷۵، ۲۳۰۰، ۴۰۰۰، ۴۶۰۰، ۶۶۰۰، و ۱۳۲۰۰ در ۶۰ هرتز و ۲۲۰ و ۳۸۰ ولت در ۵۰ هرتز. رتبه‌بندی‌های مشابه برای ماشین‌های dc وجود دارد، اما سرعت پایه موتورهای صنعتی بزرگ می‌تواند تا ۵۰ دور در دقیقه باشد.

خلاصه جزوه ماشین های الکتریکی : ابعاد نصب به منظور اطمینان از قابلیت تعویض ماشین آلات تولیدات مختلف استاندارد شده است. فریم های استاندارد NEMA به صورت زیر مشخص می شوند.

در ماشین‌های کسری اسب بخار، عدد قاب نشان‌دهنده ارتفاع H از خط مرکزی شفت تا پایین پاها در اینچ ضربدر ۱۶ است.

لینک مفید : کنترل فرآیند دانشگاه علوم تحقیقات دکتر آبادچی

در ماشین های انتگرال اسب بخاری، دو رقم اول شماره قاب برابر با ۴H است، در حالی که ارقام بعدی مربوط به فاصله بین خطوط مرکزی سوراخ های نصب در پاها یا در پایه دستگاه (نمای جانبی) است.

خلاصه جزوه ماشین های الکتریکی : بعد از اعداد قاب، حروفی وجود دارد که نشان دهنده نوع نصب است یا حرف T که نشان دهنده مطابقت قاب با استانداردهای ابعاد تعیین شده توسط NEMA در سال ۱۹۶۴ است.

ماشین‌های دوار با توجه به کاربردشان به عنوان ژنراتور یا موتور و ماشین‌های عمومی، معین یا خاص تعیین می‌شوند.

لینک مفید : جزوه درس موافقتنامه های گمرکی درس موافقتنامه

آنها با توجه به حفاظت از محیط زیست به عنوان ماشین های باز (ضد چکه، ضد پاشش، نیمه محافظ، حفاظ دار، محافظ ضد چکه، و دارای تهویه خارجی و لوله ای) یا ماشین های کاملاً محصور (غیر تهویه، خنک کننده با فن، ضد آب، تهویه لوله، آب یا روغن خنک، آب یا روغن با هوا خنک، هوا به هوا خنک، محافظ با فن خنک شده و هوا روی دستگاه). برای اینکه ماشین‌های کاملاً محصور شده «مقاوم در برابر انفجار» و «ضد اشتعال در برابر گرد و غبار» شوند، به تقویت ویژه قاب‌ها و اتصالات ویژه نیاز است.

خلاصه جزوه ماشین های الکتریکی : طبقه‌بندی بر اساس نوع شامل ماشین‌های القای قفس سنجابی و روتور زخمی، ماشین‌های AC سنکرون و کموتاتور و ماشین‌های dc سری، شنت و ترکیبی است.

لینک مفید : بخش خودرو

طرح های استاندارد نیز بر اساس عملکرد طبقه بندی می شوند. در مورد ژنراتورها، این از نظر تنظیم ولتاژ بین شرایط مدار باز و نامی و نسبت جریان های میدان در شرایط باز و اتصال کوتاه ارزیابی می شود.

در مورد موتورها، پارامترهای مهم عبارتند از گشتاورهای حیاتی، مانند گشتاورهای راه اندازی یا قفل شده، گشتاورهای کششی و خروجی برای موتورهای سنکرون، و روتور قفل شده، کشش یا حداقل، و گشتاورهای شکست یا حداکثر برای موتورهای سنکرون. موتورهای القایی منحنی های معمولی گشتاور-سرعت و جریان-سرعت برای کلاس های مختلف طراحی NEMA موتورهای القایی قفس سنجابی در شکل ها نشان داده شده است. ۳a و ۳b به ترتیب.

لینک مفید : بخش تکنولوژی

خلاصه جزوه ماشین های الکتریکی : موتور کلاس A طراحی اولیه در اندازه های زیر ۷.۵ و بالاتر از ۲۰۰ اسب بخار است. کلاس B با گشتاور راه اندازی نرمال، جریان راه اندازی کم و لغزش کم مشخص می شود. کلاس C دارای روتور دو قفسی است و گشتاور راه اندازی بالایی در جریان راه اندازی کم تولید می کند.

کلاس D از روتور تک قفسی با میله‌های مقاومت بالا استفاده می‌کند، گشتاور راه‌اندازی حتی بالاتری را با جریان راه‌اندازی کم تولید می‌کند، اما در لغزش زیاد کار می‌کند و در نتیجه راندمان کار پایینی دارد. بازده و ضریب توان معمولی در مقابل منحنی‌های بار برای موتورهای چهار قطبی B در شکل‌ها نشان داده شده است.

لینک مفید : بخش تجربه

۴a و ۴b، به ترتیب، و منحنی های ضریب قدرت بار کامل در برابر اسب بخار در شکل ۵ نشان داده شده است.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : Electric vehicles

‫۳ دیدگاه ها

  1. D918fs mutation generic cialis In most cases, the increased levels of growth factors found in fibroids are quite substantial, with one type, transforming growth factor B3 TGF B3 occurring at 6 fold higher levels than the normal myometrium of the uterus

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه