بیماری ها و‌ریشه های آن در ذهن ما

بیماری ها و‌ریشه های آن در ذهن ما | تشخیص بیماری روانی مانند تشخیص سایر بیماری های مزمن نیست. بیماری قلبی با کمک آزمایش خون و الکتروکاردیوگرام شناسایی می شود.

بیماری ها و‌ریشه های آن در ذهن ما : دیابت با اندازه گیری سطح گلوکز خون تشخیص داده می شود. اما طبقه بندی بیماری های روانی یک تلاش ذهنی تر است. هیچ آزمایش خونی برای افسردگی وجود ندارد.

? بیماری ها و‌ریشه های آن در ذهن ما | بخش روانشناسی PDF :

? ۱- لیست بیماری ها و علت های ذهنی

? ۲- شفای زندگی



قیمت : ۹.۰۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


کانون آموزشی و فرهنگی خرد ماندگار ایران انواع PDF و فایل صوتی – بخش روانشناسی

هیچ اشعه ایکس نمی تواند کودک در معرض خطر ابتلا به اختلال دوقطبی را شناسایی کند. حداقل الان نه.

به لطف ابزارهای جدید در ژنتیک و تصویربرداری عصبی، دانشمندان در حال پیشرفت به سمت رمزگشایی جزئیات بیولوژی زمینه ای اختلالات روانی هستند.

با این حال کارشناسان در مورد اینکه تا چه حد می توانیم این مدل بیولوژیکی را پیش ببریم، اختلاف نظر دارند. آیا بیماری‌های روانی صرفاً بیماری‌های جسمی هستند که به مغز حمله می‌کنند؟ یا این اختلالات متعلق به یک طبقه است؟

بیماری ها و‌ریشه های آن در ذهن ما : دکتر اریک کندل، برنده جایزه نوبل و استاد علوم مغز در دانشگاه کلمبیا، معتقد است که همه چیز در مورد زیست شناسی است. او می گوید: «همه فرآیندهای ذهنی فرآیندهای مغزی هستند و بنابراین همه اختلالات عملکرد ذهنی بیماری های بیولوژیکی هستند. “مغز اندام ذهن است. اگر در مغز نباشد، [بیماری روانی] کجای دیگری می تواند باشد؟”

این دیدگاه به سرعت طرفدارانی پیدا می‌کند، تا حدی به لطف توماس آر. اینسل، MD، مدیر مؤسسه ملی سلامت روان، که در طول تصدی خود در آژانس از دیدگاه بیولوژیکی دفاع کرده است.

از نظر اینسل، بیماری های روانی هیچ تفاوتی با بیماری قلبی، دیابت یا هر بیماری مزمن دیگری ندارد. او می گوید که همه بیماری های مزمن دارای مولفه های رفتاری و همچنین مؤلفه های بیولوژیکی هستند. “تنها تفاوت در اینجا این است که اندام مورد نظر مغز است به جای قلب یا پانکراس. اما همان اصول اولیه اعمال می شود.”

بیماری ها و‌ریشه های آن در ذهن ما : اینسل می گوید، کاردیولوژی را انجام دهید. یک قرن پیش، پزشکان اطلاعات کمی از اساس بیولوژیکی بیماری قلبی داشتند.

آنها فقط می توانستند ظاهر فیزیکی بیمار را مشاهده کنند و به شکایات ذهنی بیمار گوش دهند. امروزه آنها می توانند سطح کلسترول را اندازه گیری کنند، تکانه های الکتریکی قلب را با EKG بررسی کنند و تصاویر سی تی دقیقی از رگ های خونی و شریان ها را برای تشخیص دقیق بگیرند.

اینسل می گوید در نتیجه مرگ و میر ناشی از حملات قلبی در دهه های اخیر به طور چشمگیری کاهش یافته است. او می‌گوید: «در بیشتر زمینه‌های پزشکی، ما اکنون یک ابزار کامل داریم که به ما کمک می‌کند بدانیم چه اتفاقی می‌افتد، از سطح رفتاری گرفته تا سطح مولکولی. این واقعاً به تغییرات عظیمی در بیشتر زمینه‌های پزشکی منجر شده است».

بیماری ها و‌ریشه های آن در ذهن ما : اینسل معتقد است که امروزه تشخیص و درمان بیماری های روانی در جایی است که قلب ۱۰۰ سال پیش بوده است. او می‌گوید، و مانند قلب‌شناسی گذشته، این رشته برای دگرگونی چشمگیر آماده است.

بیماری ها و‌ریشه های آن در ذهن ما : ما واقعاً در اوج یک انقلاب در طرز تفکر خود در مورد مغز و رفتار هستیم، تا حدی به دلیل پیشرفت‌های فنی. ما در نهایت می‌توانیم به برخی از سؤالات اساسی پاسخ دهیم.»

در واقع، در سال‌های اخیر دانشمندان اکتشافات هیجان‌انگیزی در مورد عملکرد – و اختلال عملکرد – مغز انسان انجام داده‌اند.

آنها ژن های مرتبط با اسکیزوفرنی را شناسایی کردند و کشف کردند که برخی از ناهنجاری های مغزی خطر ابتلا به اختلال استرس پس از سانحه را در افراد پس از یک رویداد ناراحت کننده افزایش می دهد.

برخی دیگر به ناهنجاری‌های مرتبط با اوتیسم، از جمله رشد غیرطبیعی مغز و عدم اتصال بین نواحی مغز، اشاره کرده‌اند.

بیماری ها و‌ریشه های آن در ذهن ما : محققان همچنین شروع به ارائه یک توضیح فیزیولوژیکی برای افسردگی کرده اند. هلن مایبرگ، دکتر هلن مایبرگ، استاد روانپزشکی و عصب‌شناسی در دانشگاه اموری، به طور فعال در تحقیقاتی شرکت کرده است که ناحیه‌ای از مغز – ناحیه برادمن ۲۵ – را که در افراد مبتلا به افسردگی بیش فعال است، مشخص کرده است.

لینک مفید : یادگیری زبان بدن

میبرگ ناحیه ۲۵ را به عنوان یک “جعبه اتصال” توصیف می کند که با سایر مناطق مغز درگیر در خلق و خو، احساسات و تفکر در تعامل است. او نشان داده است که تحریک عمیق مغز این ناحیه می تواند علائم را در افراد مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان کاهش دهد (Neuron, 2005).

میبرگ می‌گوید نقشه‌های مدارهای عصبی افسردگی ممکن است در نهایت به عنوان ابزاری برای تشخیص و درمان عمل کنند. او می‌افزاید که درک بیولوژی زمینه‌ای می‌تواند به درمانگران و روان‌فارماکولوژیست‌ها کمک کند تا تصمیم بگیرند که کدام بیماران از درمان فشرده‌تر سود می‌برند و بدون دارو بهبود نمی‌یابند. او می گوید که این یک پیشرفت خوشایند خواهد بود.

بیماری ها و‌ریشه های آن در ذهن ما : او می گوید: “سندرم ها با معیارهای فعلی ما آنقدر غیر اختصاصی هستند که بهترین کاری که اکنون می توانیم انجام دهیم این است که یک سکه را برگردانیم. ما این کار را برای هیچ شاخه دیگری از پزشکی انجام نمی دهیم.”

لینک مفید : آموزش پیشرفته زبان بدن

با این حال، علیرغم پیشرفت و وعده تحقیقاتش، میبرگ حاضر نیست بپذیرد که همه بیماری‌های روانی روزی با عبارات صرفاً بیولوژیکی توصیف می‌شوند. او می‌گوید: «من فکر می‌کردم شما می‌توانید همه چیز را بومی‌سازی کنید، که می‌توانید همه انواع را با زیست‌شناسی توضیح دهید. “من فکر می کنم در یک دنیای عالی می توانید، اما ما ابزاری برای توضیح همه آن چیزها نداریم، زیرا نمی توانیم همه متغیرها را کنترل کنیم.”

بیماری ها و‌ریشه های آن در ذهن ما : او می‌گوید یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این است که تشخیص‌های بیماری روانی اغلب مقوله‌های مهمی هستند که شامل بسیاری از اختلالات اساسی مختلف می‌شوند. بیماری‌های روانی همیشه با نشانه‌های ظاهری‌شان توصیف می‌شوند، چه از سر ضرورت و چه راحت.

اما همانطور که بیماران سرطانی یک گروه بسیار متنوع هستند که با مسیرهای بیماری متفاوت مشخص می شوند، تشخیص افسردگی احتمالاً شامل افرادی با بسیاری از مشکلات اساسی منحصر به فرد می شود. این امر چالش هایی را برای تعریف بیماری در شرایط بیولوژیکی ایجاد می کند.

میبرگ می گوید: «افسردگی الگوهایی دارد. اخطار این است که گروه‌های مختلف بیماران به وضوح الگوهای متفاوتی دارند – و احتمالاً نیاز به مداخلات خاص متفاوتی دارند.

بیماری ها و‌ریشه های آن در ذهن ما : هنگامی که صحبت از بیماری روانی می شود، یک رویکرد یک اندازه مناسب برای همه اعمال نمی شود. برخی از بیماری ها ممکن است ماهیت صرفاً فیزیولوژیکی داشته باشند. دکتر ریچارد مک نالی، روانشناس بالینی در دانشگاه هاروارد و نویسنده کتاب «بیماری روانی چیست؟

در سال ۲۰۱۱ می گوید: اختلالات خاصی مانند اسکیزوفرنی، اختلال دوقطبی و اوتیسم با مدل بیولوژیکی به معنایی کاملاً واضح مطابقت دارند. او می‌گوید در این بیماری‌ها، ناهنجاری‌های ساختاری و عملکردی در اسکن‌های تصویربرداری یا در حین تشریح پس از مرگ مشهود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *