اعتماد به نفس و آشنایی با راز و رمز تقویت اعتماد به نفس

راز نایاب تقویت اعتماد به نفس | با اعتماد رفتار کنید:سرتان را بالا نگه دارید، قوز نکنید و صاف بنشینید، کمی شانه‌هایتان را عقب ببرید تا کمرتان صاف باشد و مستقیم به مخاطبتان نگاه کنید.

لباس مناسب بپوشید: زمانی که ظاهر مناسبی دارید احساس بهتری نیز خواهید داشت.

? راز نایاب تقویت اعتماد به نفس | بخش روانشناسی PDF :

? ۱- اعتماد به نفس چیست ؟

? ۲- راه های داشتن اعتماد به نفس



قیمت : ۱۸.۰۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


اگر لباس و وسایلی انتخاب کنید که مناسب شما باشند، مطابق با شغل و سبک زندگی‌تان باشند و باعث شوند احساس خوبی داشته باشد، ناخودآگاه اعتماد به‌نفس‌تان افزایش می‌یابد.

با قاطعیت صحبت کنید: سخنرانان بزرگ با اطمینان و قاطعیت و با لحنی ثابت و ریتمیک حرف می‌زنند.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


راز نایاب تقویت اعتماد به نفس | کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی

اعتماد به نفس کمی شبیه آب جاری در خانه شماست. شما ممکن است تمام جزئیات را در مورد نحوه کارکرد آن یا اینکه از کجا می آید ندانید، اما وقتی وجود ندارد به طرز دردناکی آشکار است.

مانند زمانی که آب شما قطع می شود، کمبود اعتماد به نفس تأثیر منفی زیادی بر سلامت و سبک زندگی شما دارد. خوشبختانه، کارهایی وجود دارد که می توانید برای تقویت آن انجام دهید.


اعتماد به نفس چیست؟

در مکالمات روزمره، اعتماد به نفس اغلب با عزت نفس اشتباه گرفته می شود و با اصطلاح کمتر شناخته شده «خودکارآمدی» همپوشانی دارد. با این حال، روانشناسی به هر یک از این اصطلاحات تعریف خاصی می دهد. تشخیص این سه مورد مفید است:

خودکارآمدی: این اصطلاح، همانطور که توسط آلبرت بندورا، روانشناس کانادایی-آمریکایی تعریف شده است، به باور شما به توانایی شما در انجام وظایف خاص اشاره دارد. اگر فکر می کنید قادر به پختن شام یا تکمیل یک پروژه هستید، این نشان دهنده خودکارآمدی بالا است.

لینک مفید : یادگیری زبان بدن

افرادی که خودکارآمدی پایینی دارند، اگر باور نداشته باشند که در آن کار موفق خواهند شد، اغلب تلاش کمتری برای انجام آن انجام می دهند، که احتمال شکست را افزایش می دهد.

اعتماد به نفس: در مقابل، به گفته دکتر بندورا، اعتماد به نفس بیشتر یک دیدگاه کلی از میزان احتمال دستیابی به یک هدف است، به ویژه بر اساس تجربه گذشته. هنگامی که نواختن پیانو را تمرین می کنید، اعتماد به نفس خود را نسبت به توانایی خود در نواختن پیانو افزایش می دهید.

این همچنین می تواند در مورد اینکه چقدر احتمال می دهید در یک گروه اجتماعی پذیرفته شوید نیز صدق می کند. اگر به خاطر سرگرمی سبد بافی زیر آب مورد تمسخر قرار گرفته اید، ممکن است دفعه بعد کمتر مطمئن باشید که آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

لینک مفید : تقویت اعتماد به نفس

اعتماد به نفس و خود کارآمدی هر دو ریشه در تجربه دارند، اما اعتماد به نفس به جای اعتماد به نفس شما در کارهای خاص، نمایانگر دید وسیع تری از خودتان است.

عزت نفس: اصطلاحی که اغلب با اعتماد به نفس اشتباه گرفته می شود، اصطلاحی است که شاید کمتر شبیه به آن باشد. عزت نفس به اعتقاد به ارزش کلی شما اشاره دارد.

عبارات گسترده ای مانند «من آدم خوبی هستم» در این دسته قرار می گیرد. عزت نفس یکی از سطوح سلسله مراتب نیازهای مزلو است و بهبود اعتماد به نفس می تواند به عزت نفس گسترده تر شما کمک کند.

این مفاهیم با هم همپوشانی دارند و روانشناسان در مورد اینکه خطوط بین هر یک کجا قرار دارد، اختلاف نظر دارند.

شما می توانید آنقدر اعتماد به نفس داشته باشید که باور کنید می توانید یاد بگیرید که چگونه یک بازی جدید را انجام دهید، به عنوان مثال، در حالی که به طور همزمان فاقد خودکارآمدی برای باور اینکه در اولین شروع کار خوب خواهید بود.

به همین ترتیب، شما می توانید به توانایی خود در آشپزی اطمینان صفر داشته باشید در حالی که هنوز معتقد هستید که فرد خوبی هستید و لایق عشق هستید.


اعتماد به نفس بالا منجر به شانس بیشتری برای بهبود می شود

اعتماد به نفس اعتقاد شما به این است که در کاری چقدر خوب هستید، اما معیاری برای سنجش مهارت واقعی شما نیست.

پس چرا مهم است که به خودت ایمان داشته باشی؟ به گفته چارلی هوپرت، نویسنده «Charisma on Command» و بنیانگذار یک کانال ۲.۷ میلیون مشترک یوتیوب به همین نام، اعتماد به نفس نه تنها باعث می شود احساس بهتری داشته باشید، بلکه به شما کمک می کند تا برای بهبود ملموس ریسک کنید.

لینک مفید : آداب معاشرت با معلولین

آقای هوپرت گفت: «از لحاظ درونی، اعتماد به نفس واقعی به مثبت‌گرایی، شادی و انعطاف‌پذیری بیشتر منجر می‌شود. از نظر بیرونی، اعتماد به نفس بالا منجر به ریسک‌های بیشتر می‌شود که مستقیماً با درو کردن پاداش‌های بیشتر ارتباط دارد.»

«راهنمای روان‌شناسی مثبت آکسفورد» آن را به گونه‌ای دیگر بیان می‌کند: «اگر فرد اعتماد به نفس نداشته باشد، دوباره هیچ اقدامی انجام نخواهد شد. به همین دلیل است که گاهی اوقات از عدم اعتماد به عنوان «شک فلج کننده» یاد می شود.

لینک مفید : با افسردگی بعد از رابطه چه کنیم ؟

اگر فکر می کنید در صورت درخواست می توانید شغل رویایی خود را بدست آورید، این شانس وجود دارد، هرچند کوچک، ممکن است آن را بدست آورید. اگر باور ندارید که می توانید آن را دریافت کنید، و درخواست نمی کنید، تضمین می شود که نمی توانید آن را دریافت کنید.

اعتماد به نفس به طور جادویی شما را در کاری که انجام می‌دهید بهتر نمی‌کند، اما باعث می‌شود ریسک‌های لازم برای رسیدن به اهدافتان را بپذیرید.


چگونه می توانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

اگر ایجاد اعتماد به نفس به دلیل تغییر باورهای شما در مورد خودتان باشد، کمی کار می خواهد.

می‌توانید هر روز بگویید: “من به اندازه کافی خوب هستم، به اندازه کافی باهوش هستم و افرادی که من را دوست دارند” در آینه هر روز – و این ممکن است صدمه ای نداشته باشد – اما ابزارهای کاربردی و مؤثرتری وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

با خود “بیش از حد صادق” باشید

آقای هوپرت به عنوان یک روش ساده و روزمره برای اعمال اعتماد به نفس خود پیشنهاد می کند که با خودتان “بیش از حد صادق” باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *